Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka etiky na právnických fakultách
Roháček, Petr ; Žák Krzyžanková, Katarzyna (oponent)
Název diplomové práce, abstrakt a 3 klíčová slova v českém jazyce Výuka etiky na právnických fakultách Diplomová práce se zaměřuje na význam a potřebu výuky etiky na právnických fakultách. Základní tezí této práce je, že etika by měla být jedním z nejdůležitějších předmětů na právnických fakultách. Pro podporu této teze jsou zkoumány tři klíčové otázky: proč učit etiku na právnických fakultách, co učit v rámci výuky etiky, a jak přesně výuku etiky vyučovat. Práce využívá analýzu psychologických studií, rešerše relevantní odborné literatury, zejména zahraničních zdrojů, a místy i komparatistiku stavu výuky etiky ve Spojených státech amerických se stavem v České republice. Výsledkem je obhájení základní teze a poskytnutí obecného referenčního rámce, který může být použit pro další evoluci právnického vzdělávání. Práce také otevírá prostor pro další diskusi o nutnosti změn ve výchově budoucích právníků a nabízí směr, jakým by se mohla tato výuka ubírat, včetně integrace didaktických metod. Práce je strukturována tak, že postupuje výkladem od abstraktního ke konkrétnímu. Zároveň každá kapitola staví základ pro pochopení té následující. V první kapitole práce poskytuje obecná definiční východiska. Zevrubně vysvětluje, co je to morálka, etika, jaký je vztah práva a morálky, či co je to právní etika. Po objasnění...
Výuka etiky na právnických fakultách
Roháček, Petr ; Wintr, Jan (vedoucí práce) ; Maršálek, Pavel (oponent)
Název diplomové práce, abstrakt a 3 klíčová slova v českém jazyce Výuka etiky na právnických fakultách Diplomová práce se zaměřuje na význam a potřebu výuky etiky na právnických fakultách. Základní tezí této práce je, že etika by měla být jedním z nejdůležitějších předmětů na právnických fakultách. Pro podporu této teze jsou zkoumány tři klíčové otázky: proč učit etiku na právnických fakultách, co učit v rámci výuky etiky, a jak přesně výuku etiky vyučovat. Práce využívá analýzu psychologických studií, rešerše relevantní odborné literatury, zejména zahraničních zdrojů, a místy i komparatistiku stavu výuky etiky ve Spojených státech amerických se stavem v České republice. Výsledkem je obhájení základní teze a poskytnutí obecného referenčního rámce, který může být použit pro další evoluci právnického vzdělávání. Práce také otevírá prostor pro další diskusi o nutnosti změn ve výchově budoucích právníků a nabízí směr, jakým by se mohla tato výuka ubírat, včetně integrace didaktických metod. Práce je strukturována tak, že postupuje výkladem od abstraktního ke konkrétnímu. Zároveň každá kapitola staví základ pro pochopení té následující. V první kapitole práce poskytuje obecná definiční východiska. Zevrubně vysvětluje, co je to morálka, etika, jaký je vztah práva a morálky, či co je to právní etika. Po objasnění...
Etika sociální práce očima studentů a pracovníků pomáhajících profesí
SEDLÁČKOVÁ, Marie
Tato práce se zabývá etikou sociální práce. V teoretické části je nastíněn úvod do problematiky a jsou zde rozebírány pojmy, které jsou v souvislosti s etikou v sociální práci často diskutovány, jako jsou například hodnoty a dilemata sociální práce. Tyto poznatky jsou komparovány z tištěných a elektronických zdrojů českých i zahraničních a děl autorů, kteří se touto problematikou zabývají. Cílem práce bylo zjistit, zda studentům sociální práce a pracovníkům pomáhajících profesí připadá etika důležitá a jak tyto názory ovlivnila praxe sociálních pracovníků. Výsledky kvalitativního výzkumu byly zpracovávány pomocí kódování dat. Větší část práce je empirická, kde jsou tyto jednotlivé oblasti etiky v sociální práci zkoumány v rozhovorech s třinácti informanty. Zpracované výsledky ukazují, jakým vlastnostem a schopnostem připisují dotazovaní informanti význam, které oblasti považují za dilematické a co jim pomáhá při jejich řešení. Zároveň výsledky deklarují názory dotazovaných informantů na Etický kodex sociálního pracovníka České republiky, eticky významné oblasti a především se zabývají výukou etiky v sociální práci, na kterou není v dnešní době kladen přílišný důraz. Po provedení výzkumu se domnívám, že je nezbytné, aby výuka etiky byla stále součástí profesní přípravy, neboť je nedílnou součástí každodenní praxe sociálních pracovníků. Důležitý je však nejen její přednášený obsah, kterým jsou například etické normy či kodexy, ale i forma, kterou je studentům tato problematika podávána.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.